Популарни постови

недеља, 3. април 2011.

"На мир нас је позвао Бог."





Апостол Павле
Радост и мир су унутарње категорије човековог бића, које не зависе, пре свега, од спољашњих околности. (Епископ јегарски Порфирије)

Није сваки који ћути – смирен човек, али је сваки смирени човек – ћутљив... (Св. Исак Сиријски)

Смирен човек је најснажнији човек на овом свету. (Старац Пајсије Светогорац)

Смирен човек увек поседује и љубав. (Старац Пајсије Светогорац)

Свако јутро Бог благосиља сваког човека једном руком. Али када међу њима види смиреног, онда га благосиља двема рукама. (Старац Тихон Светогорац)

Мир је и сигурност. (Апостол Павле)

Кад ми се деси ситуација гдје дјелује све као да уопште нема излаза, ја се тада чудно смирим. Тада некако осјетим и знам да ја више ту ништа не могу учинити, па се смирим. Тада знам да ће Господ то уредити. Не знам како, али ће уредити. А, и како бих ја то и знао? Дато ми је само да се смирим, не и да знам како ће то Господ уредити, нити да се питам о томе. Дјелује то у тим тренуцима можда и неозбињно с моје стране људима јер цијела ситуација изгледа као да ми гори под ногама, а ја сам потпуно смирен. Али, ја истрајем у том смирењу и не дам да ме ишта избаци из равнотеже. Урадим оно што могу са своје стране, али, ако видим да то не даје жељени резултат, да ми се никако не указује рјешење, онда се смирим, онда знам да је у Божијим рукама, а не мојим – ако је ишта уопште у нашим рукама. Ту је онда само наша вјера на проби – колико се можеш смирити и колико заиста имаш повјерења у Господа. (О. Петар Лукић)

Пази како се бориш. Треба да се бориш смирено, а не грчевито како то обично чиниш. Мирно, чедо моје, са симрењем и мудрошћу. Иначе лако можеш да сагрешиш. (Старац Порфирије Светогорац)

Немогуће је постићи смиреност без молитве. (О. Тадеј)

Улазећи у кућу, назовите јој: мир кући овој. (Свето Писмо)

Када се наш ум удаљи од смирења, ступиће у свет фантазије. (Старац Пајсије Светогорац)

И најмања мисао која није заснована на љубави разара мир. (О. Тадеј)
Када Бог види да смо горди и надмени, Он допушта да се у нашем животу појаве искушења. Он ће их уклонити тек онда када види да смо се смирили. (Старац Пајсије Светогорац)
Сузе, чедо моје, сузе покајања тражи од нас Господ. Ад је и онако препун гордих. Господ хоће да види смиреног, смиреног човека! (Старац Тихон Светогорац)

Док се не научимо да будемо смирени, наша срца имају још много болова да претрпе. (О. Тадеј)

Ако нас неко напада, ми треба да будемо мирни. И кад нас поново, још жешће напада, ми треба опет да смо мирни. Ми немамо рачуна тако јефтино да дајемо свој унутрашњи мир. (О. Тадеј)

Човече, немој да даш свој унутрашњи мир ни за шта на овом свету. По сваку цену сачувај свој унутрашњи мир. Помири се сам са собом, па ће се са тобом помирити и Небо и Земља. (Св. Исак Сирин)

Једна невоља која нам много бола задаје, често ће се јављати, све док се не научимо да је савладамо миром и тишином, и да не обраћамо пажњу на њу. Зато они који желе Господа, пролазе кроз многе тешкоће. Штавише, и од наших најрођенијих дешава нам се тако да нас презру, одбаце. Морамо са миром, и пуно разумевања да их схватимо, да никога не осуђујемо. Зато што смо сви ми овде у борби, сви ти наши рођени, ближњи и даљњи, сви смо у борби! Да схватимо, да кад бисмо ми били у њиховом положају, можда бисмо били и гори у поступању (него што су они према ближњима), зато треба да се смиримо. (О. Тадеј)

Прво мир у људима, па онда мир међу људима. (Владика Николај)

Ја њих волим и то ми је сасвим довољно да сачувам свој унутрашњи мир. (Св. Нектарије Егински)

За онога који тежи да постигне унутрашњи мир, ниједна духовна вежба није кориснија од ћутања. (Св. Серафим Саровски)

Неосуђивањем и ћутањем очувава се душевни мир. (Св. Серафим Саровски)

Смиреност Христова отворила је небо. (Св. Јован Шангајски)