Популарни постови

петак, 8. април 2011.

„ЈА САМ СА ВАМА И НИКО НЕ МОЖЕ ПРОТИВ ВАС“

АКАТИСТ БОГОРОДИЦИ У ЧАСТ ЊЕНЕ  ИКОНЕ
 „ЈА САМ СА ВАМА И НИКО НЕ МОЖЕ ПРОТИВ ВАС“
(Пред овом иконом се молимо за непосредну заштиту Пресвете Богородице)




КОНДАК 1

Теби, изабраној од свих нараштаја Владичици света, Дјеви Богородици, приносимо похвалне дарове, јер и сада као и некада пале подижеш, немоћне укрепљујеш, болесне исцељујеш, од видљивих и невидљивих непријатеља избављаш, оне који сумњају уразумљујеш, пале духом соколиш, учиш нас да верујемо у благодатну моћ светих икона Твојих и удостојаваш нас да са захвалношћу и скрушеним срцем Теби певамо:

Радуј се, небесна Мати наша, јер Својим речима: Ја сам са вама и нико не може против вас - душама нашим благодатну силу дарујеш.

ИКОС 1

Ангели на небесима прослављају величину и савршенство Твоје, о Мати и Дјево, јер си нам Премилостивог Бога и Спаситеља родила. Ми, пак, на земљи, подражавајући их усуђујемо се да грешним устима тебе у песмама величамо и овако ти кличемо:
Радуј се, јер Ти се на небу непрестано диве!
Радуј се, јер Те на земљи са радошћу поштују!
Радуј се, јер злобу и духовну таму одгониш!
Радуј се, јер оне што теби прибегавају миром и љубављу испуњаваш!
Радуј се, јер Сина Свога молиш  да помилује нас, грешне!
Радуј се, јер нам од Своје иконе реке милости изливаш!
Радуј се, наша Небесна  Мати, јер Својим речима: Ја сам са вама и нико не може против вас - нашим душама благодатну силу дарујеш!

КОНДАК 2

Провидевши духовним очима да долази време страшног богоборства, Свети праведни Јован, назван Кронштатски благослови да се наслика света икона Твоја,  Богомати,  да буде помоћ  и заштита свима који су у невољи и који припадају Теби и са надом у спасење Твоме Сину и Богу нашем кличу: Алилуја!

ИКОС 2

Икона ова разум људски просвећује, јер не одгонимо непријатеље својим моћима,него силом Божијом и заступништвом Богомајке, која из Своје иконе бујицу чудеса излива, да је као Свемоћну Заштитницу славимо:
Радуј се, брзо укрепљење палих и изнемоглих!
Радуј се, од демона и злих људи сигурна Заштитнице!
Радуј се, јер нас у часу искушења и недоумице уразумљујеш!
Радуј се, залуталима прави пут налазиш!
Радуј се, јереси и расколе искорењујеш!
Радуј се, брза одгонитељко таме богоборства!
Радуј се, Небесна Мати наша, јер Својим речима: Ја сам са вама и нико не може против вас - душама нашим благодатну силу дарујеш!

КОНДАК 3

Сила безбожних гонитеља устаде на хришћане и зби се поругање светиња њихових. Отац Серафим, назван Вирицки, доби и сачува свету икону Твоју, Богомати. Нека они који прибегавају заштити Царице Небеске, монаси и сви верни, крепљени силом Божијом, са трепетом и љубављу запевају Спаситељу Богу: Алилуја!

ИКОС 3

Препуна великих чудеса, којима нема броја, Пресвета Дјева кроз Своју свету икону помаже свима што јој са вером и љубављу притичу и овако Јој кличу:
Радуј се, Царице неба и земље!
Радуј се, Мати Господа Вишњега!
Радуј се, јер обиље чудеса изливаш!
Радуј се, јер безбожност богоборства изобличаваш!
Радуј се, јер оне који Ти се са вером моле брзо услишаваш!
Радуј се, јер узбурканост наших душа смирујеш!
Радуј се, Небесна мати наша, јер Својим речима: Ја сам са вама и нико не може против вас - душама нашим благодатну силу дарујеш!

КОНДАК 4

Разбесне се олуја богоборног безбожја и оскрнави светиње православне. Допусти Господ најезду непријатеља,  да се кроз невоље наш народ очисти и сузама опере и да се, уразумивши се, покаје и  покајавши се, запева Спаситељу Богу :Алилуја!

ИКОС 4

Чувши за невоље народа, отац Серафим у својој келији узе на себе подвиг Саровског старца, па дању и ноћу овако вапијаше:
Радуј се, јер грешнике за покајање припремаш!
Радуј се, јер грешнике који се кају не одбацујеш!
Радуј се, јер Сина Твога и Бога нашег умилостивљујеш!
Радуј се, јер жалост нашу у радост претвараш!
Радуј се,јер нас од видљивих и невидљивих непријатеља избављаш!
Радуј се, јер од изненадне смрти спасаваш!
Радуј се, Небесна Мати наша, јер Својим речима: Ја сам са вама и нико не може против вас - душама нашим благодатну силу дарујеш!

КОНДАК 5

Видевши како се од Бога послана благодат излива из свете иконе Мајке Божије, људи се са свих страна стекоше у село Вирицу и, добивши исцелење душе и тела, Сину Пресвете и Пречисте радосно клицаху:Алилуја!

ИКОС 5

Видесмо велику силу благодати исцелења и помоћи, коју си Блага Мати, примила од Сина Твога и Бога нашега, Ти је милосрдно шаљеш свима који Теби долазе и овако кличу:
Радуј се, умрлог дечака васкрсење!
Радуј се, неизлечивих болести исцелење!
Радуј се, тела наших здравље!
Радуј се, од окова греховних ослобођење!
Радуј се, у Вишњи свет ступање!
Радуј се, Небесна Мати наша, јер Својим речима : Ја сам са вама и нико не може против вас душама нашим благодатну силу дарујеш!

КОНДАК 6

Проповедајући свој скори одлазак из ове прежалосне и многометежне долине, старац предсказа ново место на коме ће се налазити света икона Богородице, где ће, са љубављу према Свемилостивом Богу, у Тројици слављеном клицати: Алилуја!

ИКОС 6

Засијавши радост жалосној игуманији која је примила стари разрушени манастир Светог Георгија, али га својим снагама није могла обновити, Ти јој дарова велику милост, показавши јој на чудесан начин Своју свету икону, да са страхом и љубављу пред њом запева овако:
Радуј се, јер нас никада Своје материнске помоћи не лишаваш!
Радуј се, јер оне који Те љубављу по Богу воле покриваш!
Радуј се, јер немир житејског мора брзо стишаваш!
Радуј се, јер онима који Теби долазе објављујеш: Ја сам са вама
Радуј се, јер нас храбриш и речима: Нико не може против вас!
Радуј се, небесна Мати наша, јер Својим речима: Ја сам са вама и нико не може против вас- душама нашим благодатну силу дарујеш!

КОНДАК 7

Људи испуњени жељом да се спасу угледаше икону као Саму Царицу Небеску која је дошла са светим Апостолима Јованом и Јаковом у манастир Светог Георгија на празник Пресвете Богородице и са умилењем ускликнуше Господу: Алилуја!


ИКОС 7

Показала си нову милост, Богородице Дјево, преко чудотворне иконе Своје, изливајући из ње чудеса, помажући свима који јој са вером притичу и кличу:
Радуј се јер Сина Твога и Бога за нас молиш!
Радуј се, јер велику љубав имаш према грешницима који се кају!
Радуј се, јер непријатеље Божије страшно кажњаваш!
Радуј се, јер синове противљења изненадно уразумљујеш!
Радуј се, јер силне војске демонске из Свете Русије одгониш!
Радуј се, јер своја богољубива чеда штитиш!
Радуј се, Небесна Мати наша, јер Својим речима: Ја сам са вама и нико не може против вас- душама нашим благодатну силу дарујеш!

КОНДАК 8

Видесмо необично чудо Твога старања о обитељи Светога Георгија, како си оне који у њој живе и труде се, и на молитву у њу долазе прихватила, бодрећи их у монашким подвизима, избављајући од невоља и жалости и учећи све да Христу Богу, Који нас Тобом спасава, поју : Алилуја!


ИКОС 8

Све си уразумила страшним кажњавањем искушенице која је хтела да тајно из манастира побегне. Када се покајала,Ти си јој милост показала, да би сви научили да у време тешких искушења прибегавају Твојој светој икони, умилно ти кличући:
Радуј се, јер заустављаш извршење непромишљених поступака!
Радуј се, јер помажеш  онима који хоће да жању спасење!
Радуј се, јер монахе у подвизима крепиш!
Радуј се, палих брзо подизање!
Радуј се, Посреднице нашег спасења!
Радуј се, наша Заштитнице и у врлиновању Помоћнице!
Радуј се, Небесна Мати наша, јер Својим речима: Ја сам са вама и нико не може против вас - душама нашим благодатну силу дарујеш!

КОНДАК 9

Свако биће људско Те прославља, Господе, радујући се Теби, Створитељу, Искупитељу и Судији Који долази, јер си нам дао Своју Мајку као сигурно прибежиште и заштиту свима што Теби, истинитоме Богу кличу: Алилуја!


ИКОС 9

Многоречити говорници могли су само да се задиве када чуше глас Божији и Богородице: Ја сам са вама и нико не може против вас. А ми, који се уздамо у свету и савршену вољу Божију, поштујемо Те Пречиста, кличући овако:
Радуј се, Блага Мати Благога Цара!
Радуј се, јер хиташ да овце Христове сабереш!
Радуј се, Заштитнице сиротих и туђинаца!
Радуј се, свих увређених Покровитељко!
Радуј се, јер изливаш сладост онима који се моле!
Радуј се, Дародавко вечних добара и блага!
Радуј се, Небесна Мати наша, јер Својим речима: Ја сам са вама и нико не може против вас - душама нашим благодатну силу дарујеш!

КОНДАК 10

Желећи да спасеш свет,Ти си, Владичице у свим градовима и селима објавила неизрециво чудо проналаска свете иконе Твоје да видећи Те како у сјају и слави у њих долазиш, радосно Троједином Богу узвикну: Алилуја!

ИКОС 10

Стена си и неописива чистота, неизрециво милосрђе, победа која све побеђује, Богоизабрана Девојко, погледај на нас који се увек смирено пред Твојом иконом молимо и певамо Ти, Благодатна, овако:
Радуј се, непресушни изворе милости!
Радуј се, јер свима духовну жеђ утољаваш!
Радуј се, Милосрдна Заступнице за нас грешне!
Радуј се, јер се непрестано за нас Христу  Богу молиш!
Радуј се, спасења нашег надо и прибежиште!
Радуј се, милостива за нас пред Богом Посреднице!
Радуј се, Небесна Мати наша, јер Својим речима : Ја сам са вама и нико не може против вас - душама нашим благодатну силу дарујеш!

КОНДАК  11

Благодарне песме приносимо Ти ми, грешне и непотребне слуге Твоје, Богородице Дјево. А Ти, ипак достојно хвале штитиш све оне који се Теби обраћају и Богу кличу: Алилуја!

ИКОС 11

Имамо Те као светлоносну свећу, Пресвета Мати и Дјево, јер нас просветљујеш светлошћу Сина Твога и јер си нам даровала Своју победоносну икону, да се не спотакнемо у ноћи последњих времена, него да, Тобом  чувани, послужимо Господу у светлости Његовој, уздајући се у Тебе:
Радуј се, рана греховних Исцелитељко!
Радуј се, у Царство Божије Путеводитељко!
Радуј се, јер си на Својим рукама носила Сведржитеља свега!
Радуј се, златна врата Царства Небеског!
Радуј се, јер нас светлошћу Сина Свога просветљујеш!
Радуј се, јер се гледањем иконе Твоје наслађујемо!

Радуј се, Небесна Мати наша, јер Својим речима : Ја сам са вама и нико не може против вас - душама нашим благодатну силу дарујеш!


КОНДАК 12

Зажелевши да благодат дарујеш људима Својим, Ти си нам, Владичице, даровала икону Своју и са њом обећање: Ја сам са вама и нико не може против вас, које никада не може укинути нико од наших видљивих и невидљивих непријатеља. Свемилостивом Богу, који има такво божанствено промишљање о нама кличемо: Алилуја!

ИКОС 12

Певајући о чудесима Твојим, Свемоћна Владичице, знамо те као топлу и брижну Заштитницу, јер сви који Теби притичу не остају постиђени, него Тобом увек чувани, кличу овако:
Радуј се, утехо невољних!
Радуј се, оградо оних који се у Бога уздају!
Радуј се, Ти, од које наши непријатељи дрхте!
Радуј се, јер они који имају икону Твоју ликују!
Радуј се, јер прослављаш оне који Тебе славе!
Радуј се, велика заштитнице Русије и свих хришћана у свету!
Радуј се, Небесна Мати наша, јер Својим речима : Ја сам са вама и нико не може против вас - душама нашим благодатну силу дарујеш!


КОНДАК 13

О, Пресвета, Пречиста, Преблагословена Богородице Дјево Марија, Свемилостива Мајко Бога и људи, погледај на жалосне душе наше и смилуј се, Пречиста; узнеси праведном Судији Своју многомоћну молитву да помилује нас грешне. Погледај на нас, Свеопевана Богородице, засијај просвећење помраченим срцима и обасјај стадо Своје, Пречиста, да спасени Тобом радосно запевамо Богу: Алилуја,Алилуја, Алилуја!

(овај Кондак се чита три пута)
И опет се чита ИКОС  1  - Ангели на небесима прослављају величину и савршенство Твоје...и опет КОНДАК  1 - Теби, изабраној од свих нараштаја, Владичици света...

Молитва пред иконом Богородице “Ја сам са вама и нико не може против вас“:

О, Свеблага Заштитнице рода хришћанскога, мајко Онога Који све држи десницом Својом, Христа Бога нашега! Излиј на нас милосрђе и доброту Његову, да се не уплашимо видљивих и невидљивих непријатеља, као што си рекла онима који се у Тебе уздају: Ја сам са вама и нико не може против вас!
     Сачувај Свету истиниту Православну Цркву и обитељ нашу од раскола и јереси и постави темељ покајања народа нашег. Поврати Свету Русију на пут праве вере, дарован јој од Бога, да се испуни тамјаном молитава и расцвета као пољски љиљан; да поживимо у побожности и чистоти, увек чувани Тобом од искушења антихриста, најезде туђинаца, међусобних сукоба, земљотреса, огња, глади и помора, од изненадне смрти, раздора у породици; монахе укрепи и спаси нас, Пречиста, јер се уздамо у Тебе, по ономе што си рекла: ја сам са вама и нико не може против вас!
     Моли се за нас, Пресвета Владичице Богородице, Господу Богу нашем, Који милује и спасава, да нас не остави незастићене и да нас прими у Царство Своје, јер је и Он Сам казао вернима Својим: Ја сам са вама и нико не може против вас.
     Њему приличи слава, моћ, част и поклоњење, сила и величина, Оцу и Сину и Светоме Духу, сада и увек и у векове векова. Амин.